FORENINGSPORTAL Foreninger i Åmot

PåTversTeateret

Musikk, teater og kultur

PåTversTeatret ligger under Åmot Frivilligsentral, og har et tett samarbeid med Åmot kulturskole. Oppsettinger er basert på prosjektmidler.

Rena pistolklubb

Idrett

Rena pistolklubb er en klubb som driver med sportsskyting med pistol og revolver. Klubben er tilsluttet Norges Sportsskytterforbund og har ca 110 medlemmer, Vi gjennomfører ukentlige treninger på pistolbanen på Hovdmoen eller på miniatyrbanen i Rena leir (i vinterhalvåret). Med jevne mellomrom gjennomføres også klubbstevner (interne konkurranser).

Åmot Bygdekvinnelaget

Interesseorganisasjoner

Møteplass for aktive kvinner i alle aldre! Vi er en pådriver for levende bygder og opptatt av tradisjonsmat, håndverk, helse og folkeopplysning. Vi har møter en mandag i mnd.

Åmot historielag

Historie

Åmot historielag ble stiftet i 1980 og har som mål å verne om våre forfedres kulturarv, ta vare på gamle tradisjoner og minner, og sikre dette for kommende generasjoner. Åmot historielag gir ut årboken Ved Åmøtet med lokalhistorisk innhold. I tillegg til medlemsmøter med forskjellige tema, og utflukter til interessante steder.

Åmot Idrettsråd

Idrett

Åmot idrettsråd er et koordinerende organ innenfor den organiserte idretten i Norges idrettsforbund. Det fungerer som et rådgivende organ mellom idrettslagene i kommunen og har ansvar for å opprettholde kontakt mellom idrettslagene, kommunen og idrettskretsen. Idrettsrådet har følgende hovedoppgaver: Fellesorgan for idrettslagene: Idrettsrådet er et fellesorgan for idrettslagene som er tilsluttet Norges Idrettsforbund i kommunen. Det fungerer som en plattform for samarbeid mellom lagene og de kommunale myndighetene, samt mellom lagene og idrettskretsen. Arbeide for idrettens beste: Idrettsrådet jobber for å skape best mulige forhold for idretten i kommunen. Dette kan inkludere å fremme anleggssaker, støtte lokale arrangementer og drive idrettspolitisk arbeid. Partipolitisk nøytralt: Idrettsrådet er partipolitisk nøytralt og fungerer som kommunens kontakt i saker av felles interesse for idretten. Kort sagt, idrettsrådet er en viktig aktør som bidrar til å styrke idrettsmiljøet på lokalt nivå og fremme samarbeid mellom idrettslag, kommuner og idrettskretser.

Åmot leseforening

Interesseorganisasjoner

I Åmot leseforening møtes vi og deler informasjon om nye - og ikke så nye bøker. Av og til arrangerer vi forfatterbesøk, gjerne i samarbeid med Åmot folkebibliotek og Norli bokhandel. Vi har også teaterturer som vi reiser på. Vi møtes i hovedsak en gang i måneden med enkel bevertning, loddsalg og sosialt samvær, og foreningen er åpen for alle som er interessert i bøker.

Nyttige lenker

Sosiale media